Nejdůležitější je zachovat klid "chladnou hlavu"
- Chápeme, že je to stresová situace, ve které jste se ocitli často poprvé, ale křikem a slovy "rychle přijeďte"- příjezd záchranné služby neurychlíte. Naopak hovor zbytečně prodloužíte a postižený tím přichází o cenné minuty, které jsou důležité pro záchranu jeho života.
- Dále nás trápí, že lidé často při volání tísňové linky bývají velmi vulgární. Opět dochází jen k zbytečnému prodloužení hovoru.
- Dalším velkým problémem jsou zlomyslná volání, kdy si volající dělá legraci, udává smyšlenou událost a zbytečně tím zablokuje posádku záchranné služby, která vyjíždí na tzv. marný výjezd. V tu chvíli může tuto posádku potřebovat opravdu nemocný člověk. Tito "vtipálci" by si měli uvědomit, že takováto volání jsou postižitelná, volajícího je možné vypátrat a potrestat např. finančním postihem.
Publikováno: 16. 1. 2015 13:32